JustForex

Wednesday 3 April 2019

TRIP KE HATYAI DENGAN ETS

Hai korang,

Aku nak cerita kisah lapuk aku yang perama kali ke hatyai tahun lepas dengan ETS.

Saja share buat kenangan. Hopefully blog ni aku tak delate macam blog aku yang dulu. 2d1n je pun sebab nak merasa pergi Hatyai

So blog ni aku ringkaskan je. Just belanja gambar




aku pergi berdua je dengan BFF aku dari zaman sekolah menengah. Ni tengah tunggu gate buka. Naik di KL sentral



Kedudukan kami dalam train


Nasi dia tak sedap. Kalau lapar telan la juga kan






1st time naik ETS, maka ambik gambar buat kenangan je







beratur nak beli tiket kereta api klasik. 


Tunggu Pintu Border Malaysia buka, Sampai ke hujung manusia weii



Isi white card siap-siap. ada makcik yang pegang white card ni, boleh minta dengan dia


Dek kerana line tak betul. maka sebelum pintu buka, sedar tak sedar kami dah ter-potong barisan orang. maaf ye.




Misi utama aku adalah cari tomyam, tapi tomyam dia biasa je. Yang kedai di malaysia lagi sedap.

Kedai ni depan Lee Garden hotel. aku dah lupa namanya





Cuci mata dekat dalam mall. Hotel kiteorang dekat atas tu je








Petangnya terus gerak ke Floating market. 1st time sampai, makan je selagi boleh. hahahhahaha

Di sebebakan berdua, kami naik grab je lagi murah, Driver tuktuk nak 450 thb naik grab tak sampai 300 thb pun. ( tips nak berjimat kalau korang less than 3 person)



Dekat depan hotel ada pasar malam. so duk sini memang tak akan lapar. asyik nak makan je


Salah satu target adalah pulut mangga. Pagi - pagi turun pergi cari pulut mangga. Isi perut sebelum balik


Ni tiket train balik. Seat blank sebab kene berdiri. Merasa la kan berdiri naik train. 


Saja duduk belakang sekali sebab nak ambik gambar,


Ok dah ambik train balik malaysia

Kalau nak compare dengan trip yang aku pergi bulan Januari 2019, trip naik train paling mencabar yang mana orang ramai gile, berebut tu normal la kan. Train yang sepatutnya gerak pukul 10, jadi gerak dekat pukul 2 petang. Penat wei dah la aku sampai jam 5.30am. Fuhh ni memang pengalama yang paling berharga.

Everything sangat smooth dari padang besar ke Hatyai tapi sedikit worse dari Hatyai ke padang besar bila sampai border. Korang bayangkan 1 kereta api serang 3 kaunter. Potong barisan, berebut nak masuk pintu. fuhh memang dasyat la.

Jadi kalau korang nak pergi hatyai perlu pilih date yang sesuai ataupun ambik van je.










No comments:

Post a Comment