JustForex

Wednesday 3 April 2019

FB KHAIRUL YOI :REAPPLY SUNSCREEN

Reapply Sunscreen


"Abah macam mana nak reapply sunscreen?"

Untuk yang lelaki takde masalah, kitorang tak pakai mekap. Klau ada yg pakai foundation gak tu pon tak salah especially yg jenis cari makan pakai muka ni kan. Jadi macam mana nak reapply lepas 2-3 jam tu?

Basic kena tau. Kita kena reapply smula sunscreen. Ada beberapa jenis sunscreen, walaupun spf dah ada dalam BB cream, moisturiser, daycream ke apa ke, tetap kena pakai sunscreen untuk stronger protection.

Untuk korang yang dah mekap lawa2 ni takkan gigih stiap 2 jam nak bersihkan pastu pakai balik mekap kan. Kalau korang kerap cuci muka sangat pun tak bagus. Kulit jadi kering. Jadi korang topup saja pakai sunscreen jenis spray. Ada untuk face, ada untuk body. Topup je stas mekap takde masalah. Atau sunscreen jenis powder. Ada beb jenis powder. Tepek2 la ngan berus.

Untuk yang terlebih rajin nak cuci muka takde masalah. Especially lepas solat. Cuma korang kena dapatkan extra lembapan dari serum/essence/moisturiser. Sebab taknak bagi kulit korang kering. Pastu muka ketat bagai. Kemudian pakai la balik basic step. (cleansing - moisturizing - sunscreen). Pastu mekap balik. Susah kan? Jadi pilihla cara yg korang selesa.







Credit : abah yoi


Macam sesuai pulak dengan topik ni, dah la minggu depan nak pergi main  😋😋

No comments:

Post a Comment