JustForex

Saturday 4 May 2019

TRIP 6D5N KOH LIPE-LANGKAWI PART 3 (DAY 3)

Hello, bersambung lagi di part 3 yang mana hari ke tiga aku di Koh lipe.

Banyak part yang aku dah lupa, incase aku lupa nanti aku add lagi dalam ni ok. Edit entry yang mana aku missed out.

Untuk day 3 ni, whole day aku dengan Linda ambik pakej under manaf tour. Korang boleh cari dekat kawasan walking street on the way nak ke pattaya beach. Harga pakej 600thb. Tak silap aku 5 point

Kiteorang pergi time songkran jadi ramai giler local dekat sana al maklumlah cuti sekolah ( tak tau pun sebenanrnya ) mostly semua pakej pun dah fully booked.  Masa arrangement naik boat pun, kami join travel agency yang lain dan apa yang best adalah kami bayar murah tapi dapat naik boat besar ( cruise ) dan bukan long tail jadi tak ada la issue aku mabuk laut 😂😂.

Dekat atas tu aku dengan linda malay, ada minah salleh 3 orang ( sorang tau cakap thai.stay dkt thailand dah 10 tahun)dan sorang lelaki perancis yang lain semua local. Luckily jumpa brother dari selatan thai yang boleh cakap melayu, jadi apa yang kiteorang tak faham boleh tanya brother tu je. Tour guide orang thai. English sikit-sikit je kot. Mostly aku ngan linda dan mereka yang tak faham hanya mampu nganga je 😅😅😅.




Ni gambar dekar pattaya beach waktu pagi. Penuh dengan long tail boat sebab semua nak pergi snorkeling.



Point pertama aku stay bawah pokok dulu, pastu baru cuba-cuba pergi snorkeling. Main dekat tepi-tepi je. Lifejacket aku tu tak ketat dan aku tak tau berenang jadi tak best la kalau nak snorkeling plus aku takut mabuk laut sebenarnya. Kang spoil pulak mood kalau duk muntah-muntah








Ni la cruise kiteorang 




Lunch di sediakan dia atas bot secara buffet. Mostly dieorang akan prepared halal food. Kalau naik longtail, lunch dieorang tapaukan je.




Pineapple ni sedap, 1 bahagian aku dan 1 bahagian linda selamat aku kerjakan 😆





Dekat point ni serious cantik, air gile jernih tapi aku x turun pun. Hahahha. Snap gambar dekat atas je.










Taraaa, group photo buat kenangan 😍

Time balik tu orang tengah sambut songkran sempat la kene simbah dengan air sejuk. Nasib baik pakai swimming suit dan balik dari snorkeling jadi tak kisah la kalau basah kan.

Malamnya kami dinner dekat Bung roon restaurant. Recomended juga la untuk korang makan dekat sini




Kerang bakar. Sos sedapp

Kerang rebus


Manggo salad

Tomyam seafood. Actually perencah ada dekat bawah tu cuma kami tak perasan ingatkan tomyam putih 🤣. Walaupun tak gaul sekali, tapi rasa tu memang terbaik la.

Harga restaurant halal dekat sini sememangnya standard ye. Oh seafood mahal sikit. Kerang yang kiteorang makan tu 1kg 500thb. Masa mula-mula ambik macam murah lepas fikir balik fuhhhh mahal weii 😂. Total makan malam tu je 1000thb ++ kalau tak ambik kerang tu murah je sebenarnya ❤

Untuk day 4 nanti aku share dekat entry 

No comments:

Post a Comment