JustForex

Saturday 4 May 2019

TRIP 6D5N KOH LIPE - LANGKAWI ( FINAL )

Makanya, berakhirlah entry untuk trip ni. Aku akan buat rumusan pada akhir entry.

Flight kami boarding 7.20am dekat Langkawi dan seawal jam 5.30am kami dah perlu berada di airport. Mulanya cuak juga sebab risau takut tak ada grab, dan bila tanya beberapa driver grab, soalan mereka adalah sama iaitu tak perlu risau sebab grab ada bila-bila masa. Dan alhamdulillah memang ada. So korang tak perlu risau pun. Memang ada yang standby.

Sampai dekat airport gate tak buka lagi. Aku ingatkan gate akan buka sejam awal malangnya tak. Gate buka jam 7.00am luckily, kiteorang masih que di depan. Orang agak ramai la. Aku pun tak pasti macam mana dieorang managed last minute macam ni. Mau kecut perut kalau aku que belah-belah belakang tu.

Selamat sampai di Klia 2 jam 9.00++ am, breakfast dulu dekat foodcourt sebelum berangkat balik.

Kali ni aku cuba klia transit dan bukan bas. Tapi rupanya kos lagi mahal berbanding aku ambik bas dan next ambik grab balik rumah.

Total perbelanjaan selama 7d6n sebab 1 malam dekat klia2 adalah sebanyak Rm 1274.05 yang ni belum termasuk dengan masuk 7E dan beli manisan dekat walking street untuk aku la. Kalau linda tu kos dia lain la sikit sebab dia dari kota bharu. Anggaran dalam Rm 1500 all in aku rasa ok la kot. Kalau tengok balik perbelanjaan dekat koh lipe tak sampai 400 pun.

Flight ticket return : Rm 133.80
Gipsy 2 bungalow : Rm 259.80
The village, langkawi : Rm 36
Tiket feri : Rm 233
Grab batu caves - kl sentral : Rm 15
Kl sentral - klia2 ( bus) : Rm 12
Late dinner klia 2 : Rm 20

Grab airport to pantai chenang : Rm 5
Langkawi half day trip : Rm 30
Breakfast : Rm 4.80
Cat studio : Rm 5
Mineral water and bread :  Rm 5.25

Koh lipe marine fee : Thb 200

Tuktuk arrival to chalet : Thb 50
Simkad 5 day unlimited: thb 175
Dinner at sri lipe restaurant : thb 430

Breakfast at roti mina : Thb 90
Hot coffee : 30
Roti with banana nutella : 60


Lunch at sara sea seafood : Thb 160
Pineapple fried rice :80
Pineapple juice :80

Snokling : thb 550
Tips :thb 50

Bung roon seafood : thb 530

Tasneem - thb 130

Sara sea dinner : Thb 180
Green curry chicken :100
Plain rice : 30
Stir fry morning glory :50

Massage :thb 350
Tips: thb 100

Grab : telaga terminal - the village Rm 8.5
Lunch :13.25
Cable car : Rm 35
Sewa motor: Rm 10
Minyak : Rm 2

Dinner : hafizi restaurant

Nasi goreng padprik seafood :rm 12
Telur dadar : rm 4

Grab : the village - airport rm 4.5
Klia 2 - putrajaya central : 9.40
Putrajaya -kl sentral : rm 14
Kl sentral -gombak :rm 3.40
Gombak - batu caves :rm 9

Rm : rm 884.70
Thb : 2995 @ Rm 389.35

Trip ni memang kiteorang bermewah-mewahan sikit 😂. Kalau secara bajet aku rasa less than Rm 1000 je. Mungkin next time boleh buat trip bajet. Itu pun kalau ada yang nak join la.

So kalau korang ada apa-apa nak tny boleh tinggalkan jejak je. Insha allah nanti aku reply

No comments:

Post a Comment