JustForex

Monday 17 June 2019

REVIEW GRAB FOOD

Hi guys,

Masih belum terlambat lagi untuk aku ucapkan selamat hari raya aidilfitri kepada kalian semua yang masih sudi membaca blog aku ni.

Kali ni aku nak buat review berkenaan another service yang mana provide by grab iaitu Grab food. Basically, this is my first time using grab food and before this just guna grab car sahaja.

Cara booking grab food ni sama je macam grab car yang mana korang just letak location korang tu and pilih la restoran dan pilih food then submit. Tunggu restoran accept your order dan juga find grab food driver untuk deliver dekat korang.

Disebabkan aku nak makan nasi maka aku order la nasi kukus hayaki beserta bandung cincau ni. Restoran hayaki ni asal dari kota bharu, Kelantan. Tempat aku lepak-lepak zaman study dulu. Rasa pun sedap. Highly recomended kalau korang nak lepak or nak rasa masakan dari Pantai Timur. Harga pun tak la mahal sangat.


So aku order ser nasi kukus hayaki dengan bandung cincau. Biasa kalau aku pergi kedai pun still akan order benda yang sama 😂. Oh ada delivery charges ye Rm 5. Ok la kan mcd pun charge Rm 4. Sampai depan pintu rumah juga ☺


Ini lah delivery guy yang akan hantar order aku. Anggaran dalam 1 jam juga la baru korang akan dapat food korang tu.  Tak boleh nak expect dalam 30 minutes ye. Still acceptable tapi kalau korang dah lapar tahap tak boleh tahan grab food bukan best option la.


Ini lah rupa yang aku order tu. Still panas 😋. Untuk next purchase pun aku akan consider grab food lagi ☺.

Psst :  nanti nak cuba service food panda pulak 😘


No comments:

Post a Comment