JustForex

Saturday 9 October 2021

REVIEW PENAPIS AIR CUCKOO ICON

 Rata-rata rumah zaman sekarang ni, dah ada penapis air dan syarikat penapis air utama iaitu cuckoo atau coway dah keluarkan model-model yang mampu milik di mana sewa bulanan pun rendah. Bawah RM 70 pun dah boleh dapat. 

.

.

Actually jimat masa banyak bila pakai penapis air ni. Apa tak nya, tak perlu lagi nak rebus air, pastu nak tapis bagai. Kalau nak air sejuk, perlu letak dalam peti ais dulu. Tunggu 3-4 jam baru boleh minum kan.  Sekarang tinggal tekan je, terus keluar ha. Nak air panas ke, air sejuk ke tinggal tekan je.

.

.

Aku start pakai cuckoo tahun 2016 dan sekaramg dah habis bayar dah. Kontrak 5 tahun. Lepas 5 tahun, aku just subscribe untuk service tukar filter dan warranty je la. RM 550 setahun. Kalau bulanan dalam Rm 40++. Sebelum ni bahagian sales ada approach untuk tukar ambik baru, bayaran bulanan dalam RM 60++. Aku tak mau la tambah komitmen lain, so aku just extend warranty. Jimat la sikit kan. Tak ada la aku ikat kontrak lagi 7 tahun dengan cuckoo ni.

.

.

Apa yang aku nak review , sepanjang aku guna cuckoo ni, service dia ok la. Kalau report cepat je datang repair. Tapi yang tak bestnya, bila mesin kau rosak pada hari sabtu dan time tu kau nak report perlu tunggu hari isnin. Fuhhh. Phisang weiii πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚. Emosi juga la aku nak tunggu hari isnin tu.

No comments:

Post a Comment